Dopparedan

Tipp tapp tipp tapp, Stina kan inte sova i natt.

Nej det är inte för att jag är nervös! Jag är bara inte trött.. som vanligt. Men sova är endå överskattat så skit i det! GOOOOOD JUUUUUL på er alla!

För mig är den bästa presenten med julen att min familj är samlad. Syster min bor i Stockholm, jag i Gävle och föräldrarna i Uppsala. Så en samlad familjen Åhlander hör inte till vardagen nu mer.

Vi firar inte så stort. Kusinerna från mammas sida och mormor och morfar kommer över på lunch vid tolv. Vi äter gott och skrattar gott tills alla börjar röra sig hemmåt vid fem-tiden.

Sen är det bara vi fyra i Åhlander kvar hemma hos oss och då har vi en ganska udda traddition. Så långt jag kan minnas har vi alltid börjat bråka runt 6-7 på kvällen. Det är alltid om något helt oväsentligt som slutar med att alla går till varsit rum i huset och grinar.

Efter att vi gråtit och skrikit på varandra ett tag kramas vi om i köket och skrattar åt varandra. Sen är det glöggmys, paketöppning, spel, film, sprit och skitsnack resten av kvällen.

Låter kanske som vilken jul som helst hos en svenska familj. Vad vet jag? Jag har ju aldrig varit på någon annans julfirande. För mig är detta den bästa dagen på året, då jag får vara med dom tre personerna jag älskar mest i hela världen!



/Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0