Gör det lätt för dig själv

Dagens snackis med min väninna har varit. Varför göra det så svårt för sig själv?

Alla har vi problem. Det går inte att jämföra om mina är större än dina, eftersom allt påverkar oss olika.
Det viktigaste är att man inte gräver ner sig i sina problem och eltar dem. Oftast är det en själv som hindrar dig från att få det löst. Går det inte att lösa för stunden? Då är det så enkelt att du tar tag i det du kan göra NU! Istället för att elta dina andra problem och inte får något gjort.
Ni har säkert hört detta flera gånger förut. Men en del personer behöver få höra det mer än en gång för att verkligen förstå! Slutpredikat!

Vad har Stina gjort idag?

Som sagt ingen skola. Fick höra av Viktor att vi ska uppträda på alla hjärtans dag i Sjömanskyrkan. Kul va!?

Jag har också köpt lite saker till Ture så att han ska trivas när han kommer. Inte långt kvar nu!

Fillt och kudde till hundkorgen, leksak, tuggben, tandborstar och tandkräm.



Nu ska jag och Anna kolla på Good Will Hunting. Arrivederci!



/Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0