Inte en vanlig dag

Nej idag är det inte en vanlig dag. Det är den första dagen med Ture i sitt hem. Han är en riktigt tuff och trygg kille. Han busar och sover om vart annat. Mat och toabesök verkar han inte ha tid med. Men jag tvingar honom till det! Små bebisar måste äta för att växa, för nu är han mindre än en kattunge. I går kväll la han sin första kringa. Den la han i samma veva som han skutta till mig. Han är en fartskitare med andra ord.

Resan igår var långt ifrån smärtfri! Innan Mamma skulle hämta upp mig med bilen hemma i Uppsala så fick hon ett telefonsamtal från Mormor. Morfar hade blivit sämmre och vi visste inte om han skulle klara natten.

Hon som sålde Ture skulle åka färga från Gottland till Nynäshamn och den hade hon redan hoppat på när vi fick beskedet om Morfar.

Så vi åkte till ålderdomshemmet där han ligger och hälsade på innan vi åkte och hoppades på det bästa!

Vädret igår var inte heller till vår fördel. Halt och blåsigt! Men vi kom tillslust fram och jag som redan var kär i Ture efter bilderna jag fått, blev nu totalförälska!

Han Tyrde sig till mig direkt och han verkar må hur bra som helst!

Som sagt. Han är inte så stor!



Nu är Viktor och Janina påväg hit för att hälsa på vovven och dricka en kopp kaffe.

Adios amigos!

/Stina

Kommentarer
Postat av: Janina 'nanarock' Rockman

MAN VILL JU BARA ÄTA UPP HONOM! mambo nambo fivo. sötsaken

2012-01-16 @ 10:29:08
URL: http://nanarock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0